להפיל את המחיצות במקום העבודה

מסתבר שלא על המשכורת לבדה יחיה העובד, ההרגשה הטובה שיש לנו במקום העבודה חשובה לא פחות. עד כמה אנחנו מרגישים שמקום העבודה שלנו מקצה לנו סביבה בטוחה ותומכת מבחינה אנושית בה נוכל באופן טבעי לגלות עניין ולהתפתח, ממש כמו ילדים שהגיעו לגן משחקים שם הם משחקים עם חבריהם מתוך עניין וסקרנות, ללא לאות. במיוחד אם עובדים באווירת נופש צעירה כמו ב – https://www.isrotel.co.il/careers

מחקרים מראים כי מחיצות במקום העבודה יוצרות קושי. מחיצות ארגוניות יוצרות צורך בסנכרון בין הצוותים ובעיות מרובות עקב חוסר תקשורת ובעיות זרימה אחרות. ככל שהארגון גדול יותר כך גדלות המחיצות הארגוניות בין יחידותיו, העובדים והמנהלים פחות רואים ומבינים את ה"תמונה הגדולה" וגדל הקושי לשתף פעולה בצורה אפקטיבית. מחקרים הראו כי גם אם מקום העבודה הגיע ליעול ולמצויינות של כל עובד, הוא לא יגיע לייעול ולהצלחה אם לא יאמץ כלים מסדר שני, כלים להגמשת המחיצות הארגוניות והאנושיות  הקיימות במקום העבודה . 

פעולה בצוות מולטידיסיפלינרי הכולל מגוון אנשים מתחומים מקצועיים שונים העובדים בתיאום ביניהם לקראת יעד, שהוא המוצר או השירות, מביאה שינוי מהותי בביצועים, גם אם כבר יישמו בארגון קודם לכן רבים מכלי המצויינות הקלאסיים. שינוי כזה מביא באופן מיידי לצמצום הצורך בתקשורת בין יחידות ארגוניות ולהתייעלות בתהליכים רבים כתוצאה מהראייה הכוללת של כל עובד. ביסוד הגישה האינטגראלית או ההוליסטית לניהול מקום העבודה עומד הרעיון כי על מקום העבודה להיות מקום בו העובד, מהמנקה ועד המנהל, חש התרחבות וביטחון אישי. במקום של התרחבות וביטחון, בסביבה בריאה, יוכל העובד להיטיב לפעול. כדי להימנע מהמחיצות האירגוניות  והאנושיות מציעה הגישה להקצות משאבים של כסף וזמן ליצירת מארג קשרים טוב בין העובדים, תוך שיתוף פעיל של כל עובד ועובד באשר הוא במחשבת היצור או השירות ובתהליכי הייצור והשירות. 

בסביבת עבודה מקושרת, תומכת וחמה יבלו העובדים יחדיו חלק מהזמן, תוך השתתפות פעילה, וידונו בהיבטים שונים ובשאלות שונות הקשורות במקום עבודתם. ההשתתפות הפעילה הזו יכולה להיעשות בדרך של סדנא שתנוהל כאשר העובדים יושבים במעגל וישתתפו על בסיס קבוע על בסיס שוויוני לפי העיקרון בו כל עובד חשוב והכרחי למימוש יעדיו של מקום העבודה. בסדנה כזו יוכלו עובדי מפעל, לדוגמא, לספר ולשמוע על מקורות חומרי הגלם ועל תהליך הייצור וכך להרחיב את התפיסה ביחס למקום העבודה ולשייך עצמם אליו ביתר קלות. העובדים יוכלו לשאול, להוסיף, להציע. דרך הסדנאות יקבלו מושג רחב יותר על הנעשה במקום העבודה ויכירו את עמיתיהם.