תבניות אפייה לתנור שמתנקות בקלות

אין זה פלא כי המטבחים של מרבית הבתים בישראל הפכו להרבה יותר ממטבח, לבטח אם אנו משווים את אופייהם של המטבחים בשנות התשעים או השמונים ואפילו השבעים לאלו של היום. המטבחים כיום משמשים לא רק על מנת לבשל תבשילים מסורתיים או לחמם אוכל מבושל, אלא משמשים גם בעבור אפייה ולשם כך כל מטבח זקוק גם לתבניות אפייה לתנור שמתנקות בקלות וישמשו לאורך זמן. תבניות אלו קיימות במגוון רחב של דגמים, מחירים, צורות ועוד מאפיינים שונים ואחרים. לכן הרבה לפני שאנו צוללים אל הכנת הבצק ומודדים את זמן הטפיחה, מומלץ להכיר אילו תבניות אפייה לתנור יוכלו גם להכיל את כל הבצק וגם להתנקות בקלות.

תבניות אפייה שמתנקות בקלות במגוון צורות

כמובן שכולנו מכירים את תבניות האפייה המסורתיות, אלו המגיעות כתבניות אפיה המגיעות בגדלים שבין 25 עד 37 ס"מ. אך כיום נוכל למצוא מגוון רחב של תבניות אפייה, אשר יוכלו להתנקות בקלילות וגם להגיע בצורות שונות ומגוונות. הראשונה מבניהן היא תבנית אפיה קוגלהוף המספקת מקום לשישה יחידות אפיה, דרכה ניתן לאפות מוסים קפואים, בצקים מכל הסוגים, עוגות טורט ועוד. תבנית זו יכולה להתנקות בקלות ומציעה קוטר של 7.5 ושקע נפח בעל 100 מ"ל וגובה של 4 ס"מ. תבנית נוספת ולא פחות יצירתית היא תבנית פאי סיליקון, המציעה חלוקה מוקדמת של הפאי שלנו עם יכולת ניקוי מהירה ובגודל 5 על 27 ס"מ.

תבניות מסורתיות וחדשניות שמתנקות בקלות

השפים החובבים והמקצועיים בוודאי כבר שמעו על אבן אפייה המציעה פיזור חום באופן אחד לכל אורכו ורוחבה של האבן, גודלה של האבן הינו בן 32 על 34 ס"מ. תבנית לא פחות מומלצת לאפייה איכותית וניקוי מהיר ופשוט, זו היא תבנית אפייה מלבנית עמוקה עם רוחב פנימי של 33 ס"מ וגובה של 5 ס"מ עם ציפוי נון סטיק. ציפוי זה מאפשר ניקוי מהיר וקלה, גם במדיח וגם בשטיפה ידנית. תבניות הנון סטיק מגיעות בדגמים נוספים, החל מתבניות צרות לאפייה של עוגות שמרים ועוגות בחושות ועד לדגמים עגולים יותר. כל זאת במחירים הנעים בין שישים עד מאה וחמישים שקלים.