תמיסות לעדשות מגע מומלצות

בשימוש עדשות מגע ככל הנראה נתבקש להקפיד על מספר לא קטן של כללים שונים, בין אם מדובר בזמן הממושך בו עשינו שימוש בעדשות ועד אל ההתאמה שבין עדשות המגע אל בין לקות הראייה ממנה אנו סובלים. בין לבין כאשר מדובר בעדשות מגע חודשיות או שבועיות, אחד הכללים החשובים הם לשים דגש על ניקוי העדשות עם סיום השימוש ולשמור על העדשות נקיות בעזרת תמיסות לעדשות מגע מומלצות. תמיסות אלו נעות בין כמה אפשרויות, החל מתמיסות של מי חמצן ועד תמיסון סלין ותמיסות רב תכליתיות וכמובן תמיסות עם מרכיבי לחות למיניהם ותוספות שונות.

למה חשוב להשתמש בתמיסות מתאימות?

שימוש בעדשות מגע נעשה לאורך כל היממה, בין אם אנו חשופים אל מקומות מלאי אבק ועד אל בהייה ממושכת אל המסך. כך או כך העין המושכת אליה לא מעט חלבונים, שומנים וכמובן חיידקים רבים אשר מצטברים לאורך שעות היממה. לצד זאת השימוש בעדשות מגע לאורך השימוש גורם גם להתייבשות העין והעדשה עצמה, על כן מתעורר גם הצורך "לרענן" את העדשה בתמיסות אשר יוכלו לשמור על שימוש חלק וכמובן להרחיק מזיקים ושומנים. חשוב לדעת כי שימוש בעדשות חודשיות/שבועיות ללא ניקוי יומי עלול לגרום לתופעות לוואי כמו דלקות בעין ואף להוביל לסיבוכים לא נעימים עקב שימוש לא נכון ומותאם בעדשות המגע.

סוגי תמיסות מומלצות לעדשות מגע

תמיסה מבית היוצר של "סופר פראם" הינה תמיסת "סליין", תמיסה זו מיועדת לשטיפה והשרייה של עדשות המגע ומתבסס על תמיסת מלח סטרילית ומעולה. העלות של תמיסה זו נע בין ארבעים עד ארבעים וחמישה שקלים בכמות של כ500 מ"ל. תמיסות לא פחות מומלצות של חברת "בוש אנד לאמבס" מותאמות לשימוש בעדשות קשות, כאשר הן כוללות תמיסת השרייה מצוינת המייצרת שכבת הגנה מעולה יחד עם תמיסת סבון האמור לנקות את כל סוגי החלקיקים והשאריות מהשימוש. העלות של מארז זה נע בין מאה וחמישים עד מאה ושישים וחמישה שקלים, אך לצידן נוכל מומלץ לנסות גם את תמיסת מי החמצן של חברת ASOPET המכיל מי חמצן. תמיסה זו נחשבת מעולה לניקוי חלבונים ומיועדת לכל סוגי עדשות המגע בעלות שבין מאה חמישים עד מאה וחמישים וחמישה שקלים.