ציון דירוג אשראי של חברות מובילות במשק

חברות מובילות במשק הישראלי אחריות על לא מעט מהתפתחות הכלכלה בישראל, כאשר הן מעסיקות אלפי עובדים בתחומים שונים ומספקות פרנסה עבור לא מעט אזרחים, בצורה עקיפה ובצורה ישירה. אך עם תקופת הקורונה יכולנו לחזות בלא מעט עובדים שונים אשר מתחילים לעבוד מהבית או להיות מפוטרים, גם לא מעט חברות קטנות ובינוניות איבדו מהכוח הכלכלי ומהון האנושי שלהן. ובתקופה כזו שלכל אזרח כמעט קיים דירוג אשראי, חשוב שגם אנחנו נדע אילו הן החברות המובילות במשק בעלות דירוג האשראי הגבוהה. ובעזרת דירוג זה תוכלו לדעת אילו חברות יכולות להיות טובות לעבוד בהן, באילו מהן כדאי ומשתלם לעשות ביטוח ובמי הכי נכון להשקיע?

מי מבצע את הדירוג ואיך?

ציון דירוג אשראי נחשב אומנם לדבר חדש בישראל אבל הוא נוכח בלא מעט מדינות מערביות כבר מעל לעשור, דירוג זה עוזר לבנקים להתנהל בצורה טוב יותר אל מול הלקוחות העתיידים שלהם וגם עם לקוחות קבועים. אך כאשר אנו מדברים על חברות גדולות במשק ישנם לא מעט פרמטרים שונים אשר מבססים את הירוג. הראשון מבינהם הוא היכולת הרווחית של החברה, האם החברה מצליחה להרוויח בפועל ולא רק על גבי מניות/מכירות וכו, אלא על ידי מסד נתונים מלא של רווח אל מול הפסד. הדירוג מתבסס גם כן על יכולת התנהלות של החברה לאורך שנים, האם הצליחה לצמצם עלויות, לצבור נכסים ולעמוד בהחזר של הלוואות. אך בנוסף לכך החברות השונות יצטרכו גם לעמוד בקריטריונים שונים כמו תרומה לקהילה וקריטריונים נוספים הרלוונטים לתחום העיסוק של החברה.

דירוגים

אחת מבין החברות המובילות בדירוג אשראי במשק כיום היא לא אחרת מאשר חברת חשמלוהיא חברה ממשלתית וציבורית. יחד עם זאת חברת החשמל נמצאת בתנופה אדירה של השקעה ובינוי תשתיות, כאשר בעשור האחרון השקיעה החברה מעל ל10 מיליארד דולר בפיתוח משק החשמל בישראל. בנוסף החברה גם נמצאת בהליכי התחדשות והדגש הוא על יכולת ספירה דיגיטלית בכל הקשור לצריכת החשמל, מנייה חכמה אשר גם תהיה מושפעת ישירות  מדדי החשמל למניות. החברה השנייה היא לא אחרת מאשר בנק לאומי שקיים מעל למאה שנים ונחשב לאחד מהתאגידים הגדולים והותיקים במזרח התיכון. יחד עם זאת מאזן הכנסות של בנק לאומי עמד בשנה האחרונה על כ 469 מיליארד שקלים, כאשר הרווח הנקי נותר קרוב ל4 מיליארד. אך בבנק לאומי לא נחים על זרי דפנה והחלו לבצע לא מעט חידושים שונים, כמו פפאפר המשמש כארנק דיגיטלי, הלוואות עבור חברות הייטק ישראליות ועוד. החברה השלישית היא לא אחרת מאשר אמדוקס שהינה חברה בינלאומית, אך עדיין נחשבת לחברה מובילה בכל הקשור לניהול קשרי לקוחות, ופיתוח של שירותים שונים כמו חיוב לקוחות ועוד. חברה זו ממשיכה להוביל את המשק הישראלי גם בשנת 2020 כאשר היא מונה קרוב ל30 אלף עובדים ברחבי הארץ.