מהי קופת גמל להשקעה?

עולם הפיננסים הינו גדול ורחב ובו אינספור בסוגים שונים של השקעות, מניות, אופציות ועוד כלים פיננסים שונים אשר יכולים לעזור לכם להפוך את החסכונות שלכם לרווחים. אחד מאותם כלים הינו לא אחר מאשר קופות גמל המיועדות להשקעה (לא להתבלבל עם קופות גמל להשקעה שהן מוצר פיננסי חדש), אותן תוכלו למצוא יחד עם לא מעט הטבות מס שונות ועם לא מעט סוגים שונים של קופות גמל. קופות אלו יכולות להיות מעולות גם לחסכונות עצמאיים שלכם, בין אם אתם לא מחפשים דרכים אחרות לעקוף את הריביות הנמוכות של הבנקים ובין אם אתם לקראת פרישה או בחיפושים אחר השקעה חדשה.

תשואה על ההשקעה

מי יכול להשקיע בקופות גמל? כל אזרח בישראל יכול להשקיע בקופות גמל להשקעה.

האם יש תקרת הפקדה? החוק מתיר כיום להשקיע בקופות הגמל כעד 70 אלף שקלים בשנה קלנדרית

אשתי רוצה לפתוח לי קופת גמל, האם אני יכול לפתוח גם כן על שמה? התשובה היא כן. מכיוון שמדינת ישראל מאפשרת כיום מגבילה את קופות הגמל על פי שם, אך כן לוקחת בחשבון בני משפחה, ילדים ועוד. כך שאם תרצה תוכל גם לפתוח קופת גמל על שמה וגם קופת גמל על שם הילד או הילדה, כמובן שהקופה תוגמל לעד כ 70 אלף שקלים בשנה.

האם דמי ניהול דומים לקרנות הפנסיה?

דמי הניהול של קרנות גמל ברוב הפעמים קטן משמעותית מדמי ניהול של קרנות פנסיה, השיעור שלהן עומד על כ1.05 אחוז בכל הקשור לצבירה ו4 אחוז מהפקדות לקרן.

במה נסחרות קרנות הגמל?

קופות הגמל באופן "מסורתי" מושקעות יותר באג"חים ממשלתים, שקלים (מטבע) ועוד. אך ישנם גם לא מעט קרנות קמל הנסחרות באחוז מסויים, גם תחת מניות.

הפקדתי שנים כסף לקופת גמל ואני רוצה רק חלק ממנה?

תוכל לקחת הלוואה של עד כ80 אחוז מסכום הכסף שמושקע בקרן, לבחור ריבית מתאימה ולשעבד את הכסף שאותו משכת.

האם יש מס על משיכה מהקרן? ישנו מס ואותו תצטרך לשלם במועד המשיכה, יחד עם זאת הוא עומד על כ25 אחוז מהרווח הריאלי. הגעתי לגיל הפנסיה ויש לי קרן, אילו אופציות יש לי? אחת מהאופציות שיכולה לחסוך את תשלומי המס היא כמובן קצבה של קרן הגמל.