7 עקרונות בעיצוב ממשק משתמש

אם אתה מעצב אתר אז את גם מעצב ממשק משתמש. וזה אפילו יותר חשוב מיום ליום. כיום הרבה אתרים מספקים שירות ניווט פשוט, אך ישנם הרבה טכנולוגיות וסטנדרטים שיוצרים דרישה משהו יותר דינמי ומותאם משתמש.

וזה מן הסתם דורש יותר עבודה והשקעה. בואו נראה מהם העקרונות החשובים:

חוק הבהירות – המשתמש ימנע מממשקים חסרי משמעות. אנשים לא ישתמשו בממשקים באתרים שפעולת לא ברורה להם, לכן המנע מכך.

חוק הפעולה המועדפת – המשתמש ירגיש יותר נוח אם ידע ויבין מה הפעולה מועדפת שעליו לבצע. משתמשים לא אמורים לתהות ולהשתהות מה עליהם לעשות באתר. הפעולה המועדפת צריכה להיות ברורה מאוד.

חוק ההקשר – המשתמשים מצפים לראות כפתורי הממשק קרוב למה שהם רוצים להפעיל. למשל, אם יש לך שקית גרגרי תירס למיקרו, אז כדאי שבמיקרוגל יהיה כפתור יעודי לזה. כלומר תוכנית מוגדרת מראש לכמה צריך להפעיל את המיקרו כדי לקבל פופקורן. והכל צריך להיות בלחיצה אחת.

חוק ברירת מחדל – משתמש ישנה לעיתים רחוקות ממשקים שהם בררי מחדל.
אנחנו לא שמים לב לממשקים אלו בדרך כלל אבל הם שולטים בעולם. כמה מכם משתמש באותו צלצול של הטלפון מרגע שקניתם אותו עד עכשיו? לכן חשוב שממשקים אלו יהיו תמיד זמינים מכיוון שיהיו המון אנשים שלעולם לא ישנו אותם.

חוק פעולה מודרכת – המשתמש, בדרך כלל, יבצע פעולה שהוא התבקש לעשותה.
יש הבדל גדול בין לצפות ממשתמש לעשות משהו לבין לבקש מהם בפועל לעשות זאת. למשל, לא סתם כפתור ה – LIKE בפייסבוק כל כך ברור ונגיש. אם אתה רוצה שמשתמש יעשה משהו, בקש ממנו ללא היסוס.

חוק המשוב – המשתמש ירגיש יותר בטוח אם אתה תתן לו משוב על פעולתו. למשל בג'ימייל יש לך פידבק תמיד על כל פעולה שאתה מבצע.

חוק הקלות – המשתמש יהיה נוטה יותר לבצע פעולה מורכבת אם היא מחולקת לפעולות קטנות יותר.

זה יהיה יומרני לקרוא לכל מה שנכתב חוקים. אין עונש אם עוברים על חוקים אלו, פשוט אם מקיימים אותם, אותם מעצבי ממשקים, אז חווית המשתמש תהיה הרבה יותר חיובית.