צעדים ראשונים בייעוץ פיננסי

כאשר אתם פותחים חברה חדשה או נמצאים בתקופה של משבר סביר להניח שאתם חווים דאגות או חששות לגבי העתיד והלא נודע. לרוב אלו תקופות בהם אנו נעזרים בייעוץ מקצועי ובמקרה זה בייעוץ פיננסי. כאשר מוותרים על הבטחון שבתפקיד עם משכורת קבועה כדי להפוך לבעלים של עסק חדש אז חשוב מאוד להבין איך יוצרים תזרים בסיסי שיאפשר לכם לא לשקוע. הרבה מהעצות של היועץ הפיננסי יהיו כאלו שייתכן שאתם יודעים אך חשוב שתשמעו שוב ושוב וחשוב שיהיה מישהו שנותן לכם את הבטחון להמשיך למרות אי הודאות. במובן זה היועץ הוא סוג של קואצ'ר. אז מה תשמעו מחברת ייעוץ פיננסי?

חשוב להגדיר יעדים קונקרטיים

אי אפשר להתקדם כמו שצריך בשום עסק ללא יעדים ספציפיים. הגדרת יעדים מקלה על תכנון עסקי בכל הרמות. היכולת להגדיר יעדים ריאלים מדידים הכוללים מספרים ותאריכים, משימות ואחראים היא מה שנותנת את מגע הקסם של העסק והופכת את הייעוץ הפיננסי לתוכנית עסקית. קשה יותר ללכת לאיבוד אם הגדרתם יעדים שאתם חותרים אליהם. היעדים צריכים לכלול מטרות הן לטווח קצר והן לטווח ארוך במטרה לסגור את החודש אך גם לבנות מומנטום ככל שהעסק ילך ויגדל.

להאמין בעצמך ובחברה שלך

יותר קל לומר מאשר לעשות לפעמים וגם נכנס בקטגורית הסיסמאות הידועות. אך תסמונת המתחזה החיובית היא הכרחית – לזייף עד שזה מצליח. ההבדל ביכולת לסגור עיסקאות ולספק שירות כאשר אתם מאמינים בעצמכם ובהצלחה שלכם הוא עצום לעומת מצב בו אתם חסרי ביטחון. חשוב להכיר את היתרונות היחסיים שלכם ברמה האישית והעסקית ולסמוך על הכישורים שלכם ועל הערך שאתם נותנים ללקוחות שלכם.

דעו מי הם קהלי היעד שלכם

הכרת הלקוחות שלך והכוונה הן ברמה הסוציו דמוגרפית והרגלי החיים והן ברמת החסרונות והמניעים שלהם היא הכרחית – היכולת לטרגט לקוחות ברמת גיל, מגזר, מקצוע עם הפנייה הנכונה שתתפוס אותם בחמש השניות הראשונות היא מה שתהפוך את מאמצי השיווק שלכם לממוקדים ויעילים ותאפשר לכם להחזיק את העסק שלכם מעל המים עד שיתפוס את המומנטום הנדרש. יתרה מכך הוא גם יאפשר לכם לשרת לקוחות קיימים בצורה טובה יותר ולשמר אותם. אחת התועלות המרכזיות מיועצים פיננסיים היא מיקוד הלקוחות שהם מספקים בין אם בסוג הלקוחות הרווחי יותר לכאלו שאולי כדאי לא להחזיק בכלל ולשחרר.