מנתח פלסטי לימודים

תחום הפלסטיקה בישראל ובעולם מתפתח בשנים האחרונות וחולש על פני לא מעט אזורים שונים בגוף האדם, מה שהופך את הרופאים בתחום במרוצת השנים, גם לאנשי המקצוע המבוקשים בעולם הרפואה.
אך ככל שהביקוש לרופאים פלסטיים עולה כך גם הביקוש עבור לא מעט סטודנטים וכאלו שחולמים על הסרת שיער מושלמת עולה בהתאם, אבל מה היא הדרך שיצטרך סטודנט לרופאה לעבור עד שיגיע אל אותו שולחן ניתוחים ויוכל לבצע פלאים שהטבע פספס?  ובכן המסלול הזה הוא לא קצר והוא דורש לא מעט אופי מהסטודנטים שרוצים להתמחות בו, יחד עם זאת גם תחרות לא קטנה שמחכה בקצה מסלול ההכשרה.
אז רגע לפני שאתם מחליטים, יצאנו לבדוק עבורכם מה נדרש מכם בכדי להפוך למנתחים פלסטיים.

מסלול הכשרה

ה"מחסום" הראשון שתצטרכו לעבור יהיה כמובן הקבלה ללימודי רפואה, לימודים אלו שנחשבים לבעלי ביקוש גבוהה מיתר המקצועות שקיימים היום באוניברסיטאות השונות , והוא מורכב מציון פסיכומטרי מינמאלי של 700 נקודות, יחד איתו 4 יחידות מתמטיקה ועד לפני מספר שנים גם מגבלה של גיל שהוסרה.
אז במידה והצלחתם לעבור את המחסום הראשון והתקבלתם ללימודי רפואה, התחלתם מסע של שבע שנים בהתמחות רפואית כללית שתכלול לא מעט נושאים רפואיים שתלמדו עליהם. עם סיום ההכשרה הרפואית תצטרכו לעבור עוד 4.5 שנים בתמחות של כירורגיה פלסטית. כדאי לקרוא קורות חיים של רופאים מובילים בישראל כדי להבין מה עברו, כמו דוקטור עזריה.

התמחות ומידע אינסופי

מסלול הלימודים של רופא פלסטי מתארך על פני שבע שנים שלאחריהם מתבקש הרופא המתמחה לבצע עוד שבע שנים של התמחות, וכמו שציינו כחלק מהתמחות יש לעבוד 4.5 שנים במחלקת פלסטיקה כירורגית ולאחר מכן לעבוד התמחות בת חצי שנה. התמחות זו מתחלקת בין כמה מחלקות כאשר את 3 החודשים הראשונים יצטרך המתמחה לבצע במחלקת האורטופדית, לאחר מכן עוד שלושה חודשים לתמרן בין מחלקת אף/אוזן/ גרון ובכירורגיה של כף היד. מלבד המסלול הארוך והמורכב הזה חשוב שתכירו את ניתוחים פלסטיים בשונה מניתוחים מצילי חיים, מתבצעים על פי דרישות המטופל ולעיתים המענה האפקטיבי שיווצר מהניתוח לא יהיה כל כך רלוונטי עבור המבקש שלו. לכן בזמן ההתמחות שלכם וגם אחריה תצטרכו לצבור ידע לא קטן בכל הקשור לניתוחים פלסטיים, לדוגמאות כיצד לבצע אותם ובמאמרים המסבירים את המהות שמאחוריהם.