מכחישי משבר האקלים

להכחיש קיומה של תופעה מסוימת זה הדבר הקל ביותר בעולם, פשוט מתעלמים מכל העדויות, מספקים הסברים אלטרנטיביים לכל דבר, משחקים עם הנתונים והסטטיסטיקות ועוד טקטיקות שכולן נועדו להכחיש איזו תופעה. כך קורה לגבי השואה וגם לגבי משבר האקלים. המטרה של כל ההכחשות היא אחת, למנוע שינויים או במקרה שלנו, הפסדים כלכליים. 

הכחשת משבר האקלים היא תופעה מאורגנת וממומנת היטב. מכחישי האקלים אינם כופרים בתופעה עצמה, ברור לכולם שמשבר האקלים קיים, את זה אי אפשר להכחיש אלא שהם מתנגדים לדעה שפעילות בני אדם היא זו שגורמת למשבר. הם מפעילים מכונת הכחשה שכל מטרתה לערער את אמון הציבור שיש קשר בין פליטת גזים וחומרים מזהמים לבין משבר האקלים. רוב הקהילה המדעית מחזיקה בדעה שיש סבירות של מעל ל – 95 אחוז שמשבר האקלים נגרם על ידי פעילות בני אדם, לעומתם מכחישי המשבר או ספקני המשבר טוענים שהאקלים משתנה באופן קבוע, שאינו קשור לפעילות בני אדם, שאינו תלוי בכמות הגזים שפולטת פעילות בני אדם. איך באמת ניתן להוכיח זאת? מכחישי משבר האקלים אינם מוכנים לשמוע או לקבל כל הסבר שידרוש לבצע שינויים שיעלו כסף רב. 

ההסבר המגיע מצד חכמת הקבלה הוא שמשבר האקלים נגרם על ידי התפתחות האגואיזם של האדם, כל זאת מכיוון שיש קשר בין כל מערכות הטבע. הטבע לפי חכמת הקבלה הוא מערכת אחת שלמה, שמטרתה להביא את כל המערכת, שכוללת את בני האדם, החי, הצומח והדומם, לאיזון ושלמות מקסימליים. בעל החיים היחיד שמפר את האיזון הזה הוא האדם. בעקבות רדיפה חסרת מעצורים אחרי כסף, כבוד וידע, בני האדם הורסים הכול. אנחנו הורסים את הטבע שבו אנחנו חיים, הורסים את מערכות היחסים בין בני אדם, שוברים את המבנה המשפחתי, שוברים את האיזון בין העשירים לעניים. הטבע חייב להגיב, חייב לתקן את חוסר האיזון הזה, הוא מפעיל את כוחותיו בכדי להחזיר את האיזון, והוא לא יפסיק עד שבני האדם יתחילו להשתנות, עד שיתחילו להשתמש בכל האגואיזם האנושי בצורה טובה יותר, נכונה יותר. רוב האנשים יכחישו את ההסבר הזה, בגלל הסיבה הפשוטה שהוא דורש מהם לעשות שינוי, שינוי פנימי, שינוי שידרוש מהם חשיבה חדשה, גישה שונה לגמרי למהות החיים.