כמה באמת שווה דירה שעומדת למכירה?

שוק הנדלן בישראל נחשב לשוק די קשוח ולעיתים לבלתי אפשירה לחדירה, כך לא מעט ישראלים בשנים האחרונות נראים כ"מוותרים" על חלום הדירה ומוצאים אלטרנטיבות כאלו ואחרות. אך ככל שאנו מתעמקים בשוויה של הדירה נוכל לראות כמה שכבות שונות המרכיבות את המחיר, שלעיתים לא תמיד כל כך צודק.
חלק מאותם מרכיבים בלא מעט מהפעמים אינם נמדדים ומייצרים מחיר שאינו תואם את תוואי השטח, חסרונות בתכנון ובאישורים בעתיד ועוד. לכן לפני שאתם קונים דירה או בכלל חושבים על להתייאש מלמצוא נכס עבורכם, חשוב שתדעו כמה באמת שווה דירה שעומדת למכירה. אז פתחו מחברות ותחדדו עטים, הנה כמה נקודות מפתח שיעזרו לכם להבין את שוויה האמיתי של הדירה, בדומה למה שתמצאו כאן – https://ramat-verber.co.il/שמאי-דירות/.

הכל זה בתכנון

תכנון הוא דבר מאוד חשוב בכל הקשור לחיים שלנו, החל מהאופי הלימודים שאנו נבחר לנו או שנעזור לילדים שלנו לבחור ועד למסע הקניות שנעשה בסופר- מהירקות אל הקפואים(ולהפך). כך או כך תכנון הינו דבר חשוב ובמידה ואתם רוצים לקנות דירה שאין לה אישורים לתכנון עתידי, משמע שלא תוכלו לבנות מרפסת בעוד כמה שנים עבור הנכדים שישחקו למשל. מצב שכזה במרבית המקרים מוריד מערך הדירה, בנוסף לזה גם תכנון של בניינימגורים או מסחר מסביב לדירה, זמן שיפוץ שעלול לשנות את פני הדירה לשנים הקרובות גם כן יכול להשפיע. יחד עם זאת שיפוץ הדירה בעתיד למשל כמו דירה המתאימה לתוכניות "תמ"א", עלול להעלות את שוויה של הדירה.

מה עוד חשוב ואיך לדעת

בנוסף לכל אלו הקרבה של הנכס אל יציאות שונות אל הכביש הראשי, זמינות של תחבורה ציבורית ויחס מיקום הנכס אל מול אזורים מרכזיים בעיר ואל מול מוסדות חינוך רלוונטיים. כל אלו אמורים להשפיע על הנכס אבל לא רק, על מנת שתוכלו לקבל את המחיר המדויק של דירה העומדת למכירה חשוב שתשכרו שירותים של שמאי. כך תוכלו לקבל תמונת מצב מדויקת שתעזור לכם להבין את ערכה האמיתי של הדירה והאם המחיר שאתם הצעתם או שהוצע לכם הוא הנכון והמדויק לה. יחד עם זאת שמאי יוכל לספק לכם מידע שאתם לא תוכלו לקבל במרבית המקרים, כמו רישומים הנדסיים שונים, אישורי טאבו ועוד. שימוש בשמאי עלול להוזיל לכם משמעות או ליקר את מחיר הדירה, על כן חישוב נכון של עלות הדירה יכול לשחק לא פעם לטובתכם.