חווית משתמש – מה זה ולמה זה חשוב?

במובן הרחב, חווית משתמש אפשר להגדיר כחוויה כללית שיש לך באינטראקציה עם משהו – ה"משהו" הזה בעצם כל דבר בעולם.
עבור אנשים רבים חווית משתמש מעוררת הקשר להתקנים טכנולוגיים כמו סמארטפונים, מחשבים, תוכנות ואתרים. עבור כולנו יש לנו מאות אינטראקציות עם התקנים הללו ביום יום. כמו נסיעה ברכב, עצירה באור אדום, מעבר בקופה בסופר או בישול במיקרוגל. והרשימה עוד ארוכה…

תחשבו על אינטראקציות אחרונות שלכם שאתם יכולים להגדיר כחוויה איכותית וטובה. זה יכול להיות שירות טוב שקיבלתם באתר ממשלתי, מוצר שרכשתם והפעלת אותו בקלות או אתר שנותן לכם בדיוק את המידע שאתם מחפשים. אם כך היה החיים שלכם היום נהדרים.

חווית משתמש מקבלת יותר תשומת לב במיוחד עם זה לא עונה לרצונכם. חווית משתמש רעה עושה אותנו כועסים, עצבניים ומתוסכלים. ואנחנו בהחלט נזכור את זה להרבה זמן. תחשבו על הפעם האחרונה שחיכית מעבר לזמן סביר במסעדה עד שהביאו לכם את האוכל שהזמנתם או שחיכיתם שדקות מרובות על הקו כדי לקבל שירות טלפוני שאתם זכאיים לו.

בטכנולוגיות מידע, פיתוח תוכנות ועיצוב אתרים חווית משתמש היא מאוד חשובה. שם חווית משתמש מוגדרת – כל המאפיינים של השמישות והחוויה באינטראקציה  עם מוצר, שירות סביבה או התקן אחר.

לא משנה מה קורה אך דבר אחד הוא ברור. חווית משתמש היא יותר ויותר בעלת ערך בימינו כאשר זמן המסכים שלנו גדל וגדל מיום ליום. יותר ויותר שירותים מתקדמים לעבר אוטומציה ואינטראקציה עם תוכנות מאשר שירות מול אדם פיסי. לכן הרבה מאוד עסקים משקיעים משאבים טכנולוגיים מרובים כדי לשפר את החווית של המשתמשים שלהם.

במיוחד בזמננו, תקופת הקורונה, הרבה מאוד עסקים עברו לתת שירות מכוון. כולם עושים מאמץ גדול לתת את השירות הכי טוב כדי להשאיר את הלקוחות אצלהם וכך לשרוד. עסק שנותן ערך מוסף ללקוחות שלו יצליח ובגדול.

איפון חווית משתמש זהו מקצוע מבוקש מאוד בימינו ותופס תאוצה מיום ליום. זה לא מספיק שהאתר או המוצר יראה יפה, אלא שיתן למשתמש את מה שהוא בדיוק ציפה וצריך.