דירות להשקעה בברלין

השקעה בדירה בברלין נחשבת לאחת מהשקעות הנדל"ן המוצלחות ביותר באירופה. לא לחינם מחצית מההשקעות האירופאיות בתחום נמצאות בגרמניה. ברלין ספציפית היא אולי המוקד העיקרי בשוק הנדל"ן הגרמני ועתה לאחר פסק הדין שדחה את ההגבלה על שכר הדירה בעיר נראה כי השקעות אלו ישתלמו אף יותר. גם ערים אחרות בגרמניה כגון מינכן, המבורג ופרנקפורט הן בין הערים החביבות על משקיעים לצד ערים אירופאיות אחרות כגון פריז, לונדון וברצלונה. לאחר ההחלטה על הברקזיט הרבה מהחברות בשוק ההון, נדל"ן ואנרגיה ירוקה העדיפו להשתקע בברלין על פני לונדון, אם מוסיפים לכך את השקיפות הגרמנית, הביטחון הכלכלי, הסביבה העיסקית הידידותית ואת התשתיות המוצלחות אז אפשר להתחיל להבין מדוע שוק הנדל"ן הגרמני נמצא בצמיחה קבועה בשנים האחרונות שצפויה אף להמשיך למרות משבר הקורונה.

אז מהם היתרונות המרכזיים של שוק הנדל"ן הגרמני? כמו שאמרנו בראש ובראשונה הסיכון הנמוך – מדובר בשוק המוביל באירופה בהשקעות נדל"ן, בכלכלה המובילה באירופה ובאחת המדינות היצואניות המובילות בעולם. הסיבה השנייה היא מחירי הנדל"ן הנמוכים יחסית בהשוואה לבירות אירופאיות אחרות. סיבה שלישית היא הטבות המס החרגיות בגרמניה המאפשרות במקרים מסוימים לקבל החזרי מס יפים עם מימוש הנכס. סיבה רביעית היא הביקוש הגובר לדירות להשכרה בברלין עם אחוז תפוסה של קרוב ל99% ומחירי שכירות שרק עולים כל הזמן. נכון לכרגע נראה כי פוטנציאל הצמיחה עדיין לא מימש את עצמו לחלוטין וכי המומנטום החיובי נמצא עדיין בעלייה. סיבה חמישית היא איכות החיים בעיר – ברלין מדורגת במקום השלישי בערי העולם בסקרים של שביעות רצון התושבים בשל הביטחון האישי, הפארקים (35% מהעיר הם אזורים ירוקים), אגמים, גנים ותעשיית ההיי טק.

כאשר אתם ניגשים לאתר דירות למכירה בברלין מומלץ מאוד להיעזר במתווכים מקומיים. אם אתם מכירים קצת את השוק ויש לכם ניסיון בעסקאות נדל"ן אז בהחלט שתוכלו לנסות לאתר בעצמכם נכסים דרך אתרי האינטרנט הפופולריים. אך אם אין לכם את הניסיון וההכרות עם השוק, לדוגמא הידיעה שדירות שמיועדות לשכירות הן דירות ברבעים המרכזיים של העיר, אז משרד תיווך עם ניסיון בעבודה עם משקיעים זרים הוא האפשרות הטובה ביותר עבורכם. משרד תיווך מקומי ידע לומר לכם נכון לנקודת הזמן הנוכחית מהם האזורים המשתלמים ביותר ביחס בין עלות רכישה להחזר תשואה במחיר השכירות.