איך זה לגור באילת?

עיר הרי האודם, עיר התיירות ואזור הסחר החופשי של ישראל, נחשבת כבר שנים לאחת הערים המתויירות בישראל, בה יש את כל סוגי המלונות המטולים ואטרקציות הבידור האפשריות. יחד עם כל אלו העיר אילת נחשבת לאחת הערים המתפתחות בעשור האחרון, יחד עם בנייה מתמשכת בתחום חיי האזרחים והשירותים הציבוריים ובאותה נשימה גם בנייה מחודשת של מלונות תיירות, אבל האם באמת שווה לגור בעיר אילת?

אזור סחר חופשי

אחד מהדברים שרוב הישראלים זוכרים כאשר אנחנו מדברים על העיר אילת זה כמובן אפס מע"מ, המונח הזה אומנם רחב ומבחינה כלכלית נהוג לחשוב שהוא נוגע בעיקר לתיירות הפנים והחוץ שמגיעה לאילת וקונה דברים זולים יותר מאשר מרכז הארץ, אבל המונח הזה משתלם לא מעט גם  לתושבים. תושבי אילת זכאים לעד 10 אחוז של החזר מס מכל עסקה או עבודה שהתקיימה במועצה האזורית חבל אילות, יחד עם אלו גם המעסיקים זכאים להחזר מס להטבת מס עד כ 20 אחוזים מעלויות השכר של העובדים שלו. כל אלו יחד הופכים את אילת לאזור עם חוקי מס שמזמינים גם משקיעים חיצונים וגם שימור ועידוד העבודה באילת.

סביבה מתפתחת

בנוסף לחוק אזור סחר החופשי שהעיר אילת נהנית ממנו, אי אפשר להתעלם מקצב הבנייה בעיר בשנים האחרונות ובמחירים הכל כך נמוכים ביחס לשאר האזורים במדינה. נוכל לראות זאת בפרויקטים חדשים שהחלו אכלוס עוד בשנת 2017-16 ובעוד פרויקטים המתקרבים לסיום, נוכל לראות דירות 4 או 5 חדרים שמתחילות במיליון שלוש מאות ואפילו בפחות. נוכל להרגיש את מחירי הנדלן היחסית נמוכים באילת, כאשר נבדוק את המחיר הממוצע למטר מרובע שעומד כיום 18 אלף! בהשוואה גסה בעיר תל אביב מטר מרובע נע בין 20 אלף ל35 אלף ואף יותר. אפשר למצוא עוד מידע בנושא כאן – https://yav.co.il/דירות-למכירה-באילת-ללא-תיווך/

לכל הצעירים

העיר אילת היא בגדר החממה המתאימה ביותר לצעירים, אם ניקח בחשבון את הטבות המס יכולות להטיב כמעט לכל משפחה, אפשר להוסיף את מגוון העבודות המזדמנות והמגוונות שיש בעיר התיירות הישראלית. עבודות מהסוג הזה יכולות להתאים למגוון רחב של קהלים ובעיקר צעירים, כאשר אנחנו מדברים על עבודות בתחום המסעדנות והתיירות, יחד עם זיכוי מס ותשתיות מתפתחות הופכים את אילת לאחת הערים הנחשבות עבור זוגות צעירים, חיילים משוחררים, סטודנטים ומשפחות צעירות.